1

טיפים – כתיבת תוכן

כתיבת תוכן נכונה מקדמת אותנו במנועי החיפוש, ועוזרת לנו להעביר את המסרים שאנו רוצים לגולשים שלנו. בראש ובראשונה עלינו לוודא, בין אם באינטרנט או בכל מדיה פרסומית אחרת, כי קוראים אותנו נכון, הן הגולשים והן מנועי החיפוש. לשם כך ריכזנו מספר כללים לכתיבה נכונה של תוכן שיווקי:

כתיבת תוכן אטרקטיבי

הקפדה על תוכן חדש, איכותי, מעניין וקריא אשר מעניק ערך מוסף לקוראים שלנו. בעזרת יצירת תכנים מקצועיים, מהימנים ומרתקים עלינו לגרות את הגולש להישאר באתר שלנו, לבצע רכישה ואף להמליץ לחבריו באמצעות הרשתות החברתיות והפורומים השונים.

הצבה נכונה של מילות המפתח המתאימות בגוף התוכן

עלינו לכתוב תוכן איכותי המכיל את מילות המפתח שלנו באופן טבעי והגיוני מבחינת רצף הקריאה על מנת שהתוכן שלנו לא ייראה כבליל מילים חסר משמעות או ייווצר הרושם כי 'נדחפו' לטקסט רק בשביל זחלני מנועי החיפוש. חשוב מאוד לבצע קודם חקר מתחרים מקיף וחקר מילות מפתח אשר רלוונטיות לתחום הספציפי שלנו. רצוי לצרף מילות מפתח ללא אותיות חיבור, לדוגמא: נעדיף לכתוב 'קידום אתרים' ולא 'בקידום האתרים'. מצד שני חשוב לא להגזים עם סידור טכני של מילות המפתח ולדאוג שהתוכן יישאר קריא ועם רצף כתיבה הגיוני, ברור ומעניין.

כתיבת תוכן מובנית ומאורגנת

– חלוקת הטקסט לסעיפים ולפסקאות.

– כותרות:

# כותרת ראשית אשר מציגה במספר מילים מצומצם את הרעיון המרכזי של הטקסט.

# כותרות משנה אשר מסייעות להבנת מבנה הטקסט והנושאים שלו אפילו ברפרוף קל.

כתיבת תוכן חדשנית ומקורית

הימנעות מהעתקה או שכפול תכנים. מנועי החיפוש מזהים חומר מועתק, משוכתב ומתורגם ומתעלמים ממנו במקרה הטוב, במקרה הרע הדירוג של האתר שלנו עלול לרדת והוא 'ייענש' ולא יקודם.

רעיון אחד מרכזי בפסקה

מסר מרכזי שעובר בקלות ובמהירות לקורא. סבלנותו של הגולש מועטה וכך גם הזמן שמקדיש לקריאה באתרי אינטרנט, או נכון יותר לומר 'לרפרוף באתרי אינטרנט', לכן יש לוודא כי המסר המרכזי קופץ מבין השורות ולוכד את תשומת ליבו.

אלמנטים ועזרים בכתיבת תוכן

סרטוני תדמית וסרטוני הדרכה והסברה, מחשבונים, טיפים מקצועיים, גלריית תמונות, טפסים ממוחשבים וכד' אשר מסייעים לנו לתת מענה כולל לגולש, לרתק אותו ולגרום לו להישאר זמן רב יותר באתר וכמובן לקבל תשובות רלוונטיות לחיפוש שלו.

אורך טקסט בין 350-500 מילים

מציאת האיזון הדק בין תוכן ארוך מדי, משעמם ומייגע שגורם לנטישת הקורא לבין תוכן קצר מדי וחסר 'בשר' אשר מנועי החיפוש עלולים לסמן כתוכן חסר חשיבות.

כתיבת תוכן תקנית

כתיבה מדויקת ללא טעויות כתיב או טעויות פיסוק. כאשר אנו קוראים מלל המכיל טעויות כתיב אנו מפסיקים לקרוא ומגבשים עמדה שלילית כלפי האתר ומוצריו. במרבית הפעמים קורא שנוטש אתר אינטרנט, לא ישוב אליו ובטח שלא ירכוש ממנו. על ידי הגהה בידי חברים, קולגות או כותבי תוכן מקצועיים נוכל להימנע מחוסר נעימות ומסיכון המוניטין שלנו.

כתיבת תוכן עם קישורים פנימיים וחיצוניים

הפניית הגולש למידע רלוונטי נוסף בדפים אחרים באתר האינטרנט שלנו או באתרים חיצוניים המשמשים כמקור מידע מהימן (ויקיפדיה, פורטלים מובילים ואתרים ממשלתיים). נקפיד להגדיר פתיחת קישורים חיצוניים בדף אינטרנט חדש על מנת להשאיר את הגולש באתר שלנו, ואילו פתיחת קישורים פנימיים באותו העמוד כדי שלא יצטברו לו אינסוף עמודי אינטרנט פתוחים, דבר שעלול לגרום לו לתסכול רב. בנוסף, נרצה שמכל עמוד יהיה קישור לעמוד מרכזי וחשוב ביותר, כמו למשל עמוד הבית או כל עמוד אחר שהגדרנו כעיקרי. חשוב להימנע מריבוי קישורים בדף ולהקפיד על מרווחים בין קישור לקישור.

כתיבת תוכן- לסיכומו של עניין

כותב תוכן טוב צריך להיות בעל יכולת לכתוב תוכן איכותי שמסביר בצורה המדויקת ביותר מה אנו מציעים, יוצר אמון בעסק ובמוצריו, מחזק את תדמיתו החיובית, מגרה את הקוראים ומשכנע אותם לרכוש את המוצרים שלנו וכמובן לשתף. עלינו לבצע אופטימיזציה לדף, כדי שמנועי החיפוש יבינו על איזה נושא מדובר ומי קהל היעד שאולי יתעניין בנושא זה ולדעת איך לכתוב טקסט נכון, מעניין ואיכותי על מנת להפוך קורא לקונה. כותב התוכן הופך לחלק חיוני ובלתי נפרד מקידום האתרים וממאמצי השיווק.

תגובות הגולשים

Author:
מערכת גולוג
About:
חברת גולוג בניית אתרים ושיווק באינטרנט בעלת ניסיון עשיר של למעלה מ-15 שנים בתחום השיווק. המומחיות שלנו: מתן מגוון פתרונות מקיפים בכל תחומי השיווק באינטרנט והמדיה הדיגיטלית; בניית אתרי תדמית וחנויות מסחר מקוונות, כתיבת תוכן מקצועית, קידום אתרים במנועי חיפוש, הפקת סרטונים מתוחכמים, חדירה לשווקים בינלאומיים, פרסום ממומן באינטרנט, ניהול אתרי אינטרנט, שיווק במדיה החברתית וייעוץ עסקי בתחום המיתוג ובניית התדמית לעסקים חדשים, למותגים ולחברות אשר רוצות לרענן קצת את חליפת השיווק.
More articles by: מערכת גולוג

1 Comment