1

טיפים: מחקר מילות מפתח

כולם אוהבים טראפיק (תנועה) באתר, אבל טראפיק לא משלם את החשבונות. אנשים כן. לכן, חשוב אמנם לבנות אתר ידידותי למנועי החיפוש, אך באותה מידה הוא גם צריך להיות ידידותי למשתמש; הקונה הפוטנציאלי שלנו. כאן נכנס לתמונה חיפוש מדוקדק של מילות מפתח נכונות. אנשים צריכים לחבב את התוכן באתר שלנו לפני שגוגל יעשה זאת.

מספר נקודות שיאפשרו לנו להבין טוב יותר מה חשוב בעת ביצוע מחקר מילות מפתח:

Google’s Keyword Tool

מחקר מילות מפתח באמצעות כלי חיפוש מילות המפתח של גוגל. גוגל המציאו כלי שימושי ביותר בו ניתן להקליד מילת מפתח רלוונטית ולקבל נתונים חיוניים כגון: כמה חיפושים חודשיים יש למילה זו בממוצע, מה התוצאות בגוגל למילת מפתח זו, מילות מפתח נרדפות למילה זו, מילות מפתח רלוונטיות לתחום זה וכד'. במקביל לכלי חיפוש מילות מפתח של גוגל, קיימים לרשותנו מספר כלים חינמיים נוספים ברשת אשר מאפשרים לנו לבצע מחקר מילות מפתח יעיל וממוקד (,Wordtracke Trends, AdWords וכד') . לעתים קרובות נופתע לגלות שגולשים כותבים ביטויי חיפוש שונים מאלו שחשבנו שיחפשו, ולכן כדאי לבצע חקר מילות מפתח מקיף ולא להמר.

מה עושים המתחרים?

תמיד כשאנו ניגשים לתחום חדש נקפוץ 'לרחרח' במנועי החיפוש, נתחיל להקליד את ביטוי המפתח ונראה אילו הצעות נותן לנו גוגל. בנוסף, נסתכל על המתחרים שמופיעים בביטויים אלו ונבחן את הכותרות ותיאורי הדפים, אילו ביטויים הם כתבו? אולי השתמשו בביטוי עם הטייה ובכלי מילות המפתח של גוגל אכן לביטוי זה יש יותר חיפושים? לאחר מכן נבחר מספר מתחרים שמופיעים בתוצאות החיפוש הראשונות ונבדוק אילו ביטויים קיימים להם באתר (כותרות, דפים, קטגוריות), סבירות גבוהה שהם ייתנו לכם כמה רעיונות טובים.

Phrase Rank

תמיד נבחר לשלב; בחירה במילות מפתח ספציפיות לצד חיפוש מילים נרדפות למילות המפתח. גוגל מעדיף טקסטים בהם יש מספר ביטויי חיפוש אשר מאפיינים את התחום הספציפי, לדוגמא: נניח ויש לנו חנות רהיטים, ואנו מעוניינים לקדם את מילת המפתח 'ספה', נבחר להכניס הן לטקסטים שלנו והן לקישורים הנכנסים לאתר גם מילים נרדפות כגון 'ריהוט', 'רהיטים', 'סלון', 'ספות' וכד'. בחירה במילות מפתח הכי נפוצות בחיפוש בשילוב הוספת מילים נרדפות עם מספרי חיפוש נמוכים יותר. לדוגמא: אם לביטוי 'קידום אתרים' יש את מספר החיפושים הרב ביותר אך התחרות עליו גם גבוהה, נוסיף גם מילות מפתח נרדפות עם מספרי חיפוש נמוכים יותר כגון 'קידום אתרים בגוגל' 'קידום אתר' וכד'.

רלוונטיות גבוהה של ביטויי זנב ארוך

בחירה במילת מפתח כללית מדי, אמנם תביא לנו טראפיק גבוה, אך עלולה גם לגרום לנזק עקב נטישת אתר האינטרנט בגלל חוסר רלוונטיות לגולשים. לכן, מומלץ להתמקד בביטוי זנב ארוך, לדוגמא: במקום להשתמש במילה הכללית 'כתיבה' נהיה ספציפיים יותר 'כתיבת תוכן שיווקי' ונוכל להרוויח פעמיים: פעם אחת באפשרות שהתחרות על מילה זו נמוכה יותר וסיכויינו להוביל בביטוי זה גבוהים יותר, ופעם שנייה בכך שיגיעו אלינו גולשים ייעודיים שמחפשים כותב תוכן שיווקי.

התייחסות להטיות של מילים

כאשר נחפש מילות מפתח רלוונטיות נדאג גם להבחין בין יחיד לרבים, חיפוש המילה עם אותיות חיבור ובלי, כתיבה בעברית של המושג הלועזי (לדוגמא: גוגל אדוורדס), מילים נרדפות ועוד.

כתיבת תוכן שעונה ללקוח על צרכיו

חשוב לזכור כי כתיבת תוכן נכונה משמשת כצעד ראשון במהלך המכירה וכמובן מייצרת באזז ויראלי לאתר ומגדילה מספר קישורים ומספר כניסות לאתר. תמיד תכוונו לתוכן איכותי, אך מי אמר שאי אפשר לשלב ביטויי מפתח ייעודיים גם בתוכן סופר איכותי? בנוסף, אם אתם מתלבטים לגבי יכולות הכתיבה שלכם, אל תתלבטו, תעבירו לכותב תוכן מקצועי. לא כדאי לקחת סיכון עם כל הפנדות של גוגל שמסתובבות שם בחוץ.

הצבה נכונה של מילות המפתח המתאימות

בניגוד לסעיף הקודם, כתיבה מתוחכמת מדי אולי תהיה מובנת לנו ולקוראינו האינטליגנטים, אבל אם לא נציב את מילות המפתח המתאימות במקומות המתבקשים, הזחלנים של מנועי החיפוש לא ידעו לקשר את התוכן לנושא המדובר. הקפידו להציב את הביטוי המקודם בכותרות, בתיאורי התמונות, בתיאור הדף, ומצד שני זהירות לא לייצר ספאם, הקפידו על תוכן איכותי.

תגובות הגולשים

Author:
מערכת גולוג
About:
חברת גולוג בניית אתרים ושיווק באינטרנט בעלת ניסיון עשיר של למעלה מ-15 שנים בתחום השיווק. המומחיות שלנו: מתן מגוון פתרונות מקיפים בכל תחומי השיווק באינטרנט והמדיה הדיגיטלית; בניית אתרי תדמית וחנויות מסחר מקוונות, כתיבת תוכן מקצועית, קידום אתרים במנועי חיפוש, הפקת סרטונים מתוחכמים, חדירה לשווקים בינלאומיים, פרסום ממומן באינטרנט, ניהול אתרי אינטרנט, שיווק במדיה החברתית וייעוץ עסקי בתחום המיתוג ובניית התדמית לעסקים חדשים, למותגים ולחברות אשר רוצות לרענן קצת את חליפת השיווק.
More articles by: מערכת גולוג